Socialemedia accounts laten creëren

Sociale media zijn ongekend populair, zowel bij particulieren als bij bedrijven. Maakt jouw apotheek al gebruik van Facebook, Twitter, Google Plus of Pinterest? Zo niet, dan raden we echt aan om sociale media in te zetten voor je apotheek.

Geen zorgen, het kost geen uren per dag, maar het kan net zorgen voor dat kleine beetje exposure of de nodige klantenbinding. In dit artikel worden de 3 belangrijkste redenen opgesomd waarom het belangrijk is om sociale media voor je apotheek te gebruiken.




1. Uitstekend marketinginstrument

Socialemediakanalen bieden bedrijven een enorm platform om met hun doelgroep in contact te komen. Dat is een van de redenen waarom het als een krachtig marketinginstrument gebruikt kan worden.

De gebruikers kunnen de informatie op de website delen met hun netwerk, wat zorgt voor een groter bereik. Als je apotheek regelmatig actief is op sociale media, en die informatie regelmatig gedeeld wordt, blijven je naam en je activiteiten beter hangen bij de gebruikers. Door een toename van de naambekendheid bereik je een grotere of andere doelgroep van patiënten.

Als eigenaar van een apotheek bekijk je het best welk socialemediakanaal het meest geschikt is voor je doelgroep. Om je doelgroep te bereiken is het belangrijk dat je een strategie opstelt, omdat elk kanaal anders gebruikt wordt en een eigen publiek kent. Bekijk dus welke socialemediakanalen jouw doelgroep gebruikt en speel daar op in.




2. Grote toegevoegde waarde voor SEO

Socialemediasignalen hebben een grote invloed op de rankings van websites in Google. Om de waarde van een website te bepalen, keek Google vroeger naar links van andere websites die naar jouw website verwezen, zogenaamde backlinks.

Google geloofde namelijk dat een verwijzing van de ene naar de andere website gezien kon worden als een positieve referentie en op basis daarvan bepaalde Google de ranking van websites in de zoekresultaten.

Tegenwoordig kunnen socialemediasignalen nagenoeg op dezelfde manier worden gezien. Wanneer iemand een artikel op een website liket, plust of tweet, dan gaat Google ervan uit dat die persoon de informatie waardevol vindt. Voor Google zijn socialemediasignalen goede indicatoren om te bepalen hoe waardevol een bepaald artikel of een bepaalde website is. Socialemediasignalen zijn zogenaamde rankingfactoren in Google.

Als jouw apotheek actief is op sociale media, dan kunnen de socialemediasignalen ervoor zorgen dat de website beter gaat scoren in Google.




3. De concurrentie loopt voor

 De kans is groot dat concurrerende apotheken wel gebruikmaken van sociale media en dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen.

 Als jouw concurrenten wel actief zijn op diverse socialemediakanalen, dan wil dat niet altijd zeggen dat ze dit op de juiste manier doen.

 Sociale media kunnen ook voor jouw apotheek een meerwaarde bieden. Sociale media zorgen voor klantenbinding, naambekendheid en een betere ranking van je website in Google.

Bron: https://ompro.nl/zoekmachine-optimalisatie-kennis/sociale-media/3-redenen-waarom-je-bedrijf-social-media-moet-gebruiken/